tirsdag den 25. januar 2011

Mod fjerne horisonter...

Søndag morgen kl 8 mødtes jeg med Sif på rutebilstationen og hoppede på 888'eren. Turen gik i første omgang til Kastrup og Hotel Hilton.

Solen stod op over havet da vi sejlede fra Århus. Nu skulle vi på eventyr.

Færgen gav hurtigt Jylland baghjul og vi nød saltvandet på kinderne.

Vi kunne tage bussen helt til Kastrup og fik lov til at tjekke tidligt ind på hotellet. Vi fik et fedt værelse med kik til den terminal vi skulle flyve fra mandag formiddag. Dagen blev brugt til at føjte lidt rundt i København og bla spise forrygende kage på Konditori Antoniette. Mandag morgen fik vi den mest overdådige morgenmad på hotellet inden vi trillede kufferterne over i terminal 3 og blev tjekket ind. I disse selvbetjeningstider tog det kun 10 minutter før vi havde alt på plads og bagagen afleveret. Og så kom det 'sjove' sikkerhedstjek hvor jeg fik den herligste kropsvisitering længe. Hold da op hvor er de grundige. Vi kom dog hurtigt igennem ubehagelighederne og sad derefter og hyggede os med kaffe ved siden af Infernal. Ja, ikke alene bor vi på 5 stjernede hoteller - vi mænger os også med berømtheder.

Og hvad kan jeg sige: min første flyvetur gik som en drøm. På intet tidspunkt var jeg hverken urolig eller utryg. Det var virkelig en positiv oplevelse. Og så fik jeg jo selv endelig syn for sagen - det er sandt: ovenover skyerne er himlen altid blå.

Der var ikke ret mange med flyet, så vi havde masser af plads. Turen tog kun 1 time og 20 minutter, så vi nåede knapt at kede os før vi pludselig stod i Tallinn.

Vi skulle på på Radisson Blu midt i byen. Værelserne var bestilt uden morgenmad og ved ankomsten spurgte vi hvad det ville koste at få den med oveni. Den lille kække fyr i receptionen opgraderede os straks for et symbolsk beløb til Business Class, så vi ikke alene fik morgenmad, med også et fedt værelse på 22 etage med udsigt over den gamle snedækkede bydel. Bonus!

Vi traskede rundt i og så på smukke bygninger hele eftermiddagen og valgte at spise aftensmad på hotellet. Der var 'In room dining' og vi bestilte rigtig lækker mad. For 160 kr fik jeg chateubriand med rødvinssauce og sauterede grøntsager. Ikke dårligt, skulle jeg hilse at sige.

I dag er det Sifs fødselsdag og vi skal på 'gramse på middelalderen' tur og spise på Olde Hansa i aften. Uhm, jeg glæder mig til at spise bjørn med med ingefær-roer til.